К основному контенту

თავდაჯერებულობა და ეფექტური კომუნიკაციის უნარი


გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი : ნანა  ნიკოლაშვილი 
პირადი ნომერი: 13001007354
საგანი: სამოქალაქო განათლება
სწავლების საფეხური/კლასი: საშუალო / მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 27
გაკვეთილის თემა: თავდაჯერებულობა  და  ეფექტური  კომუნიკაციის  უნარი
გაკვეთილის  ტიპი: სამოდელო - ინოვაციური.
გაკვეთილის მიზანი:   მოსწავლეები ისწავლიან, რა არის თავდაჯერებულობა და დასახავენ გზებს, თუ როგორ გაიძლიერონ საკუთარი თავის რწმენა.
     
N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები( დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
დრო (წთ)

1



გაკვეთილის  დასწაყისში  მასწავლებელი  აგვარებს  საორგანიზაციო  საკითხებს:  კითხულობს  სიას,  მოსწავლეებს  აცნობს  გაკვეთილის  თემას,  მიზანს  და  შეფასების  ფორმას  და  სქემას. 

ზუსტად  რეგლამენტირებულ  პედაგოგიური.
მთელი კლასი
ფლიფჩარტი,  მარკერი,  ფურცლები.  კლასში თვალსაჩინო ადგილას გამოკრული  შეფასების რუბრიკები. ჟურნალი, კალამი.
3 წთ.
2



ფაზა.
გამოწვევის ფაზა:
აქტივობა  N  1. 
აქტივობის  მიზანი: ვისწავლოთ უფრო მეტი, თავდაჯერებულობისა და მისი გაძლიერების გზების შესახებ.
 დღის ფრაზა: „ის, რაც ჩვენ წინ და ჩვენ უკანაა, არაფერია იმასთან შედარებით, რაც ჩვენშია.“
ოლივერ ვენდელ ჰოლმსი, პოეტი
მასწავლებელი  ეკითხება მოსწავლეებს, როგორ უკავშირდება ეს დღის ფრაზა თავდაჯერებულობას (ის ჩვენშია და ძალიან მნიშვნელოვანია). მცირე კითხვა-პასუხის  შემდეგ ავალებს მოსწავლეებს, განმარტონ თავდაჯერებულობა.მოსწავლეთა  პასუხების  შემდეგ  მასწავლებელი აჯამებს    აქტივობას.  და მიუთითებს, რომ სწორედ თავდაჯერებულობა განსაზღვრავს ადამიანის წარმატებას ცხოვრებაში.












სოკრატული  მეთოდი













მთელი  კლასი











ფლიფჩარტი,  მარკერი,  წებოვანი  ლენტი




5წთ.
3



აქტივობა  N  2. 
1.            აქტივობი  მიზანი:  მოსწავლეები განსაზღვრავენ თავდაჯერებული ადამიანის თვისებებს.
სთხოვეთ მოსწავლეებს, დაასახელონ თავდაჯერებული ადამიანის თვისებები. დააფიქსირეთ მათი პასუხები აზრობრივ რუკაზე.


აზრობრივი  რუკა

მთელი  კლასი
  ფლიფჩარტი,  მარკერი
5 წთ.
4

ფაზა  B  სიღრმისეული  წვდომა:
აქტივობა  N  3. 
  1. აქტივობის მიზანი: მასწავლებელი  მოსწავლეებს გააცანობს  ლაიან  ქვესთის  თავდაჯერებულობის „სამფეხიანი სკამის“ არსს.
მასწავლებელი  მოსწავლეებს  განუმარტავს, რას გულისხმობს ის სამი „ფეხი“, რომელიც სჭირდებათ ადამიანებს, რათა თავი იგრძნონ თავდაჯერებულად: საკუთარი შესაძლებლობების გააზრება და უნარ-ჩვევების განვითარება, საკუთარი თავისა და სხვების პატივისცემა და შესაბამისად მოქმედება. განმარტებებს  სწერს ნახატის თითოეული ფეხის გასწვრივ.

აქტიური ლექცია




მთელი  კლასი


კომპიუტერი,  პროექტორი.
PP  სლაიდი

ფლიფჩარტი,  მარკერი

5 წთ.









5
აქტივობა  N  4. 
აქტივობის მიზანი:  მოსწავლეები განიხილავენ განსხვავებას თავდაჯერებულობასა და ტრაბახს შორის
 არის თუ არა თავდაჯერებულობა და ტრაბახი ერთი და იგივე. შეეცადეთ, ყურადღება გაამახვილოთ შემდეგზე:
·         როცა ადამიანები ტრაბახობენ, ისინი იკვეხნიან და ყურადღებას ამახვილებენ საკუთარ თავზე, რათა წარმოჩნდნენ უკეთესად, ვიდრე არიან და დაამცირონ სხვები. ტრაბახა ადამიანები ცდილობენ, დამალონ ის, რომ ნაკლებად თავდაჯერებულები არიან.
თავდაჯერებულმა ადამიანებმა იციან, რომ მათ აქვთ გარკვეული უნარ-ჩვევა, მაგრამ არ იტოვებენ მას მხოლოდ თავისთვის, სხვებსაც უზიარებენ  შესაძლებლობებს და იზიარებენ გუნდურ და ჯგუფურ პასუხისმგებლობას.

სქემა
ინდივიდუალური,  მთელი  კლასი

ფლიფჩარტი,  მარკერი
3  წთ.
6




აქტივობა  N  5. 
აქტივობის  მიზანი:  მასწავლებელი  მოსწავლეებს  სთხოვს  დაამატონ  სამფეხიან  სკამს  მეოთხე  ფეხი  და  გაამყარონ  ამით  საკუთარი  დავდაჯერებულობა
მასწავლებელი  მოსწავლეებს  აკეთებინებს  თვითშეფასების  სავარჯიშოს

კვლევა



ინდივიდუალური

კომპიუტერი,  PP  სლაიდი, პროექტორი.
რვეული,  კალამი
8წთ.
7
აქტივობა  N  5. 
აქტივობი  მიზანი: მოსწავლეები  კითხვა  პასუხის  რეჟიმში  ეცნობიან  ეფექტურ  კომუნიკაციას
სოკრატული
მთელი  კლასი
კომპიუტერი,  PP  სლაიდი, პროექტორი.

 5 წთ.
8



ფაზა C . რეფლექსია
აქტივობა  10   გაკვეთილის  ბოლოს  მასწავლებელი  უკითხავს  მოსწავლეებს  იგავს  ,,ცხოვრების  საიდუმლო“.


მხატრული  კითხვა

მთელი  კალსი
იგავი. ცხოვრების საიდუმლო
ძალაინ დიდი ხნის წინ, უხსოვარს დროს, ღმერთმა ანგელოზებს ჰკითხა, სად დაემალათ ცხოვრების საიდუმლო. ერთ-ერთმა ანგელოზმა შესთავაზა, ზღვის ფსკერზე შეენახათ იგი.
უფალმა თქვა: - ეს უბრალო სამალავი იქნება. მოვა დრო, როდესაც ადამიანები ყველაზე ღრმა ოკეანის ფსკერზე დაეშვებიან და მთელ ზღვებს გადაცურავენ.
მაშინ ანგელოზებმა უთხრეს, დედამიწის გულში დაემალათ იგი.
-არც ეს იქნება საიმედო სამალავიო, ერთხელაც ადამიანები მთელ სამყაროს მოივლიან, დედამიწას გადათხრიან და უთუოდ იპოვნიან მას, -თქვა ღმერთმა.
ცოტა ხნის დუმილის შემდეგ, ანგელოზებმა მოიფიქრეს, ყველაზე მაღალი მთის მწვერვალზე დაემალათ ძვირფასი განძი.
მაგრამ უფალი კვლავ უარზე იდგა:
მოვა დრო და ისინი მსოფლიოს უმაღლეს მწვერვალებს დაიპყრობენ.
თუ ცხოვრების საიდუმლოს შენახვა არც ზღვაში, არც მიწაში და არც მთაზე არ შეიძლებოდა, მაშინ სად უნდა დაემალატ იგი?  იქნებ ვარსკვლავზე?
კვლავ სიჩუმემ დაისადგურა. ბოლოს უფალმა განაცხადა:
ადამიანები სწრაფად მოივლიან სამყაროს ოთხივე მხარეს, ჩააღწევენ ოკეანის სიღრმეში, დაიპყრობენ მწვერვალებს, მიაღწევენ ვარსკვლავებამდე, ვიდრე შეიცნობენ საკუთარ თავს. ამიტომ, უმჯობესია, ცხოვრების საიდუმლო თავად ადამიანში იყოს დამალული.
3  წთ
9
რეფლექსია -მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს დაფიქრდნენ და უპასუხონ: მიღებული ცოდნით შევძლებენ  ირწმუნონ  საკუთარი  შესაძლებლობების პასუხი დაასაბუთეთ.
 დასკვნა
ინდივიდუალური
თვითშეფასების  რუბირკა
6  წთ
10
მოსწავლეთა  შეფასება
უკუკავშირი

შეფასების  რუბრიკა
3 წთ
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მოქ.X.4. მოსწავლეს შეუძლია კრიტიკულად შეაფასოს საკუთარი  მომავალი საქმიანობის გეგმა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         განსაზღვრავს სავარაუდო მოქმედებებს, რომელთა განხორციელებასაც თავად გეგმავს, ახარისხებს მათ მნიშვნელობის მიხედვით.
·         საკუთარი შესაძლებლობებისა და მიზნების ანალიზის საფუძველზე ასახელებს საზოგადოებრივი ცხოვრების იმ სფროს, რომელსაც სავარაუდოდ უკავშირებს საკუთარ მომავალ მოღვაწეობას.
მოქ.X.2. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი.

  • განიხილავს ადამიანის ღირსების კრიტერიუმებს სხვადასხვა სოციალურ-კულტურული გარემოში და გამოყოფს უნივერსალურ მსგავსებებს;
  • მსჯელობს ადამიანური ღირსების პატივისცემის ფაქტორებზე სხვადასხვა საზოგადოებაში;
·          
შეფასება:
(მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები ან/და რუბრიკები თან უნდა ერთვოდეს გეგმას)

მოსწავლე-
რა იყო გაკვეთილზე შენთვის ყველაზე საინტერესო?

რა ისწავლე ამ გაკვეთილზე?

რა გააკეთე ამ გაკვეთილზე?

ვისთან ერთად იმუშავე?

რა გააკეთე კარგად? რა იყო შენი წარმატების მიზეზი?

რა ვერ გააკეთე კარგად?რა იყო შენი წარუმატებლობის მიზეზი?



                                                    შეფასების  რუბრიკა
                                     გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა

ქულები და კრიტერიუმები
10-9
8-7
6-5-4
3-2-1
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის მონაწილეობს  და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
ყოველთვის მონაწილეობს
ხშირად მონაწილეობს
იშვიათად  ან საერთოდ არ მონაწილეობს
გამართული და სწორი მეტყველება
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს საპრეზენტაციო  უნარჩვევბს.
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას




ხელმოწერა: ნანა  ნიკოლაშვილი
თარიღი: 12/12 /2018  წელი

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

პედაგოგიური პრაქტიკის კვლევა ,, საბაზო საფეხურზე კლასის მართვის პრობლემები და გაუმჯობესების გზები“

პედაგოგიური  პრაქტიკის  კვლევა ,, საბაზო    საფეხურზე  კლასის  მართვის  პრობლემები  და  გაუმჯობესების  გზები“ სსიპ  გურჯაანის  მუნიციპალიტეტის  სოფელ  ველისციხის  საჯარო  სკოლა; პედაგოგები: 1  მანანა  აბულაძე  -   რუსული  ენისა  და  ლიტერატურის  უფროსი  პედაგოგი 2.  ნანა  ნიკოლაშვილი - სამოქალაქო  განათლების  უფროსი  პედაგოგი                                                                სარჩევი 1.       შესავალი  ....................................................................

გაკვეთილის გეგმა ,,კონფლიქტები"

გაკვეთილის გეგმა მასწავლებლის სახელი , გვარი : ნანა   ნიკოლაშვილი   საგანი: სამოქალაქო განათლება სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო / მე-9 ა კლასი მოსწავლეთა რაოდენობა: 27 გაკვეთილის თემა: კოფლიქტები გაკვეთილის   ტიპი: სამოდელო - პრობლემის   გადაჭრაზე   ორიენტირებული. გაკვეთილის მიზანი:    მოსწავლეები ამოიცნობენ კონფლიქტის მახასიათებლებს ; იმსჯელებენ მის   გამომწვევ მიზეზებზე ,   განიხილავენ მის დადებით და უარყოფით შედეგებს.   გააკეთებენ   დასკვნებს   კონფლიქტი   მოგვარების   გზებზე. N აქტივობის მიზანი და აღწერა გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები სასწავლო რესურსები( დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება სასწავლო მიზანთან მიმართებით) დრო (წთ) 1 გაკვეთილის   დასწაყისში   მასწავლებელი   აგვარებს   საორგანიზაციო   საკითხებს:   კითხულობს   სიას,   მოსწავლ...

გაკვეთილი სამოქალაქო განათლებაში