გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის
სახელი, გვარი : ნანა ნიკოლაშვილი
საგანი:
სამოქალაქო განათლება
სწავლების საფეხური/კლასი:
საბაზო / მე-9ბ კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:
27
გაკვეთილის თემა: საავტორო უფლებები
გაკვეთილის ტიპი: სამოდელო - გამჭოლი კომპეტენციები, წიგნიერება, ციფრული წიგნიერება, მედია წიგნიერება.
გაკვეთილის მიზანი:
·
საავტორო უფლებათა დაცვის
ნორმების ათვისება კონკრეტული მაგალითების გამოყენებით.
·
მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს საჭირო ინფორმაციის მოცულობა; შეაფასოს საჭირო ინფორმაცია ეფექტურად;
·
მედიაწიგნიერების კომპეტენცია – სანდო
უნარი,
რომელიც
გვჭირდება შეაფასოს ინფორმაცია და მისი წყაროები კრიტიკულად;
გააერთიანოს
შერჩეული
ინფორმაცია
საკუთარი
ცოდნის
ბაზაში;
·
ეფექტურად გამოიყენოს ინფორმაცია სპეციფიკური მიზნების მისაღწევად;
·
გააცნობიეროს ინფორმაციის გამოყენების
თანმდევი
ეკონომიკური,
სამართლებრივი
და
სოციალური
საკითხები
და
ეთიკურად
და
სამართლიანად
გამოიყენოს
ინფორმაცია.
ეროვნული
სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
მოქ. IX 6. მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.
·
მონაწილეობს საკლასო დისკუსიაში "რა მოხდებოდა
ყველას რომ ჰქონდეს მხოლოდ უფლება და არ გააჩნდეს მოვალეობა? საჭიროა თუ არა პასუხისმგებლობა
და რისთვის?";
·
ხსნის, თუ რატომ ევალება პიროვნებას კანონის
დაცვა; ასახელებს იმ საშიშროებას, რაც მოსდევს არაკანონიერ მოქმედებას;
N
|
აქტივობის მიზანი
და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები(
დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
|
დრო (წთ)
|
1
|
A
ფაზა.
გამოწვევის
ფაზა:
აქტივობა 1. საორგანიზაციო საკითხები, გაკვეთილის თემის, მიზნების და
შეფასების რუბრიკების გაცნობა
კლასის ორგანიზების ფორმა - საერთო
საკლასო
დრო – 3 წთ.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებისათვის
პოზიტიური საგაკვეთილო განწყობის შექმნა. ასევე წინაპირობის შექმნა, იმისთვის
რომ მოსწალეებმა გაიაზრონ მედიაწიგნიერების კომპეტენციის განვითარებისაკენ
მიმართული გაკვეთილის არსი.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემასა და მიზანს,
ახდენს საორგანიზაციო საკითხების მოგვარებას. კითხულობს სიას, მოსწავლეებთან ერთად
აღწერს შეფასების ფორმებს და რუბრიკებს, რომელთაც გამოიყენებენ
გაკვეთილის პროცესში. ასევე, ახსენებს კლასში მუშაობის წესებს. აცნობს კლასის
ორგანიზების ფორმებს. განაწყობს
იმისთვის, რომ მათ მოუწევთ მიწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე სხვადასხვა
ქეისების განხილვა და ანალიზი, დისკუსიაში მონაწილეობა, რის შედეგადაც მათ
განუვითარდებათ ინფორმაციის გააზრებისა და ინტერპრეტირების უნარი
(მედიაწიგნიერების კომპეტენცია). ასევე მასწავლებელი პოზიტიური საგაკვეთილო
განწყობის შესაქმნელად მოსწავლეებს უკითხავს
ირმა მალაციძის მოთხრობას ,,ვარსკვლავ-სანთლები“ და
გამოათქმევინებს ვარაუდებს რისთვის შეიძლება იქნას გამოყენებული იგი.
|
ზუსტად რეგლამენტირებულ პედაგოგიური.
|
მთელი კლასი
|
ფლიფჩარტი, მარკერი, ფურცლები. კლასში თვალსაჩინო ადგილას გამოკრული შეფასების რუბრიკები. ჟურნალი, კალამი.
|
3 წთ.
|
3
|
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა
წინარე ცოდნის დადგენა და გააქტიურება.მოსწავლეები აიმაღლებენ
მოტივაციას,მოსწავლეები განეწყობიან ახალი საკითხის გასააზრებლად და
დაუკავშირებენ წინარე ცოდნას ახალ მასალას.
აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი კლასში სვამს
კითხვებს და მოსწავლეები პასუხობენ. მასწავლებელი სთხოვს
მოსწავლეებს ყურადღებით გაიხსენონ
გაკვეთილზე მოსმენილი და
ნანახი თვალსაჩინოებები და
გამოიცნონ რაზე იქნება
გაკვეთილი?
2. რა
ვიცით საავტორო უფლებების
შესახებ?
3. რა მოხდება
თუ დაარღვევთ საავტორო უფლებას?
4. რაზე ვრცელდება
საავტორო უფლებები?
რ რამდენ
ხან ვრცელდება საავტორო
უფლებები?
საავტორო უფლებებს
თუ გააჩნია რაიმე
ნიშანი? თუ იცით
დაასახელეთ;
ს რაზე
არ ვრცელდება საავტორო
უფლებები?
რა
ვიცით მომიჯნავე უფლებების
შესახებ?
და შუქნიშნისბარათების გამოყენებით. ამ დროს
გამოიყენება ასევე მასწავლებლის მიერ მომზადებული პრეზენტაციაც, სლაიდებზე მოსწავლეები
ამოიცნობენ სხვადასხვა ფაქტორებს.
|
ასოციაციური რუკა
|
მთელი კლასი
|
ფლიფჩარტი, მარკერი
|
3 წთ.
|
4
|
აქტივობა.3. ქეისებზე მუშაობა.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებმა მასწავლებლის მიერ მიწოდებული ქეისის გაცნობის
შემდეგ უნდა შესძლონ
და დაადგინონ არის თუ
არა მოცემულ სიტუაციაში
საავტორო უფლებები დარღვეული.
აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი
ურიგებს ჯგუფეს აქტივობის შესასრულებლად საჭირო მასალას, კლასი განაწილებულია 4
ჯგუფად, დავალება არის ოთხ ვარიანტად და შერჩევითი პრინციპით ხვდებათ ჯგუფებს,
მასწავლებელი აძლევს ინსტრუქციას მოსწავლეებს და უთითებს დროს. ქეისის გაცნობას და
ანალიზს უნდა მოხმარდეს 3 წუთი, ხოლო 5 წუთი
პრეზენტაციას. პრეზენტაციამდე მოხდება გადათამაშება: მომხსენელი და ოპონენტი,
ოპონენტმა უნდა მიაწოდოს უკუკავშირი მომხსენებელს, სადაც უნდა ჩანდეს: რა იყო
კარგი, რა უნდა გააუმჯობესოს და როგორ უნდა გააუმჯობესოს. 2 წთ. მიეცემა დრო
მომხსენებელს საბოლოო სიტყვისათვის. ამით მოსწავლეებს
საშუალება ეძლევათ მოახდინონ როგორც ურთიერთშეფასება, ასევე თვითშეფასებაც.მოსწავლეთა მიერ პრეზენტაციების
წარმოდგენის შემდეგ
მასწავლებელი აჩვენებს სლაიდს მზა პასუხით. მოსწავლეები ადარებენ თავიანთპასუხებს. გაუგებრობის შემთვევაში სვამენ კითხვებს, მასწავლებლის დახმარებით ერკვევიანმათთვის ბუნდოვან საკითხებში, საჭიროებისამებრ შეაქვთ შესწორებები ნამუშევრებში..
|
სიტუაციური ამოცანა
|
ჯგუფური
|
მასწავლებელი
მოსწავლეებს ურიგებს წინასწარ
მომზადებულ სამუშაო ფურცლებს
სადაც დატანილია სიტუაციური
ამოცანები. მოსწავლეებმა უნდა
ამოიცნონ სწორი და არასწორი
პასუხები. ქეისებზე მუშაობა
მოსწავლეებში გაზრდის გაკვეთილის
ინტერესს.
|
10
წთ.
|
5
|
ფაზა B სიღრმისეული წვდომა:
აქტივობა
N 4.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებმა შეძლონ მასწავლებლი მიერ
მიწოდებული ახალი ინფორმაციის გაგება და გააზრება. გამოუმუშავდებათ ინფორმაციის
გააზრების და გაანალიზების უნარები.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი
აწვდის მოსწავლეებს ახალ მასალას საავტორო
უფლებების შესახებ ამ დროს იყენებ მის მიერ მომზადებულ
პრეზენტაციას და მოძიებულ ვიდეო რესურსს. მოსწავლეებთან ერთად აანალიზებს
ინფორმაციას და აძლევს მათ საშუალებას მაქსიმალურად შეძლონ მიწოდებულ მასალებზე
მუშაობა, ინფორმაციის წაკითხვა და მისი
გაანალიზებ
|
აქტიური ლექცია
|
მთელი კლასი
|
კომპიუტერი, პროექტორი,
PP სლაიდი
|
5 წთ.
|
6
|
აქტივობა N 5.
აქტივობა.5 ციფრული რესურსის გამოყენებით მასწავლებელი მართავს
დისკუსიას მოძრავი მიკროფონის
მეთოდით.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებმა შეძლონ მიწოდებული
ციფრული რესურსის გამოყენებით გაანალიზონ
საავტორო უფლებების დაცვის
საჭიროება, შეაფასონ და
გააკეთონ დასკვნები.
აქტივობის აღწერა: მუშაობა წარიმართება მთელ-კლასთან. მოსწავლეები იმჯელებენ არგუმენტირებულად,
გამოიყენებენ მასწავლებლის შეთავაზებულ სლაიდს, ასევე
სახელმძღვანელოს ტექსტს, შეეცდებიან თითოეულ სურათს შეუსაბამონ კონკრეტული
ტერმინი და გააკეთებენ დასკვნებს.
მასწავლებელი აწვდის მათ განმავითარებელ უკუკავშირს.
|
დისკუსია
|
საერთო საკლასო
|
კომპიუტერი,
PP სლაიდი, პროექტორი.
|
10წთ.
|
7
|
ფაზა C
. რეფლექსია
აქტივობა
N 5.
აქტივობა.6.გაკვეთილის
შეჯამება, საშინაო დავალების მიცემა
კლასის ორგანიზების ფორმა - საერთო
საკლასო
დრო – 5წთ.
აქტივობის მიზანი: შესწავლილი მასალის გაანალიზება. უკეთ
გააზრება.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად აჯამებს გაკვეთილს, შემდეგ მოსწავლეებს აცნობს და ანიშნინებს საშინაო დავალებას. მასწავლებელი დაარიგებს თვითშფასების ბარათებს, რათა განმავითარებელი შეფასებით განსაზღვროს მოსწავლეთა აზროვნების დონე გაკვეთილზე განხილულ საკითხებთან დაკავშირებით..მასწავლებელი
გაკვეთილის შეჯამებისას ხაზს უსვამს იმას, რომ გაკვეთილზე მოსწავლეემა შეძლეს
სხავდასხვა ტიპის ინფორმაციის გაანალიზება.
|
სიტუაციური ამოცანა
|
წყვილებში
|
სქემა, სიტუაციური ამოცანა.
|
10 წთ.
|
8
|
აქტივობა 10
მასწავლებელი საშინაო დავალების მიცემისას მოსწავლეებს აძლევს არჩევანის
თავისუფლებას:
Ø ,,მოსწავლეებმა უნდა
დაწერონ ეესე ან
თხზულება საავტორო უფლებების თემაზე“
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელი კალსი
|
ცარცი და დაფა
|
3 წთ
|
9
|
რეფლექსია -მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს დაფიქრდნენ და უპასუხონ:
რაში გამოიყენებენ გაკვეთილზე მიღებული ცოდნას? სთხოვს პასუხი დაასაბუთონ.
|
დასკვნა
|
ინდივიდუალური
|
თვითშეფასების რუბირკა
|
3 წთ
|
10
|
მოსწავლეთა შეფასება. აქტივობის
მიზანი: მასწავლებელი აღწერითი უკუკავშირით ,
განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებით და მოსწავლეთა
თვითშეფასებით განსაზღვრავს გაკვეთილის მიზნის შესრულების
ხარისხს;
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი
მოსწავლეებს აფასებს წინასწარ გაცნობილი შეფასების რუბრიკების მიხედვით;
|
უკუკავშირი
|
ინდივიდუალური
|
შეფასების რუბრიკა
|
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების
რუბრიკა
ქულები და კრიტერიუმები
|
10-9
|
8-7
|
6-5-4
|
3-2-1
|
აქტიური მონაწილეობა
|
ყოველთვის მონაწილეობს
და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
|
ყოველთვის მონაწილეობს
|
ხშირად მონაწილეობს
|
იშვიათად ან საერთოდ
არ მონაწილეობს
|
გამართული და სწორი მეტყველება
|
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და
შემოქმედებითად იყენებს საპრეზენტაციო უნარჩვევბს.
|
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და
გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად
გამართულად საუბრობს
|
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
|
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს
თავის მოსაზრებას
|
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
|
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
|
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ
აზრს
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე
დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე
დაყრდნობით.
|
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
|
1. ფაქტობრივად, საავტორო უფლების შესახებ კანონი პიროვნებებისა და
კომპანიების დასაცავად შეიქმნა, რათა
მათი შრომა სხვას არ მიეთვისებინა.
დიახ არა
2. ბლოკბასტერების ადგილობრივი მაღაზიის მფლობელი ეხმარება სკოლას ყოველ პარასკევს უსასყიდლოდ ერთი
ვიდეოჩანაწერის თხოვებით. ვიდეო ჩანაწერს სკოლა აჩვენებს მრავალპროფილიან ოთახში იმ
მოსწავლეების წასახალისებლად, რომელთაც სრული აკადემიური მოსწრება ჰქონდათ მიმდინარე კვირაში. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა
3. მასწავლებელი ფაკულტეტის ფინანსებით ყიდულებს ერთი
პიროვნებისთვის სამომხმარებლო პროგრამას და
მას ათავსებს ადგილობრივ ქსელში. პროგრამას ერთდროულად ხშირად იყენებს რამდენიმე მასწავლებელი. ეს
ქმედება ერთი ადამიანის მიერ
სამომხმარებლო პროგრამის გამოყენების საოლქო პოლიტიკის დარღვევაცაა. ორი
წლის შემდეგ კომპანია სარჩელს აღძრავს კერძო მასწავლებლის წინააღმდეგ. ოლქსაც ეკისრება პასუხისმგებლობა.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში
4. ისტორიის მასწავლებელმა თავის სახლის ვიდეოჩამწერზე ჩაიწერა ორიგინალური ახალი ამბები ნიქსონის თანამდებობიდან გადადგომის შემდეგ თეთრი სახლის დატოვების შესახებ. ის
ყოველ წელს გაკვეთილზე ახალი ამბების მთლიან პროგრამას იყენებს. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში
5. სკოლამ მათემატიკური პროგრამის ერთი
ასლი შეიძინა და
რამდენიმე სერვერზე დააყენა ისე,
რომ მთელი სკოლის ყველა კლასს, ისევე როგორც ცალკეული კომპიუტერების მომხმარებლებს, შეუძლია სარგებლობა. კანონით მხოლოდ ერთ
კლასს აქვს უფლება ამ
პროგრამით ისარგებლოს, იმავდროულად სხვა
კლასის მიერ მისი
გამოყენება არ შეიძლება. სკოლის
ქმედება შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში
6. მასწავლებელი ქირაობს ფილმს ქარწაღებულები, რათა კლასს ატლანტის გადაწვის სცენა აჩვენოს, სამოქალაქო ომის
თემატიკის სწავლების დროს.
აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში
7. მასალების გამოყენებაზე ნებართვის თხოვნა განათლების სისტემაში კეთილსინდისიერი გამოყენების დაცვის უმთავრესი პირობაა( გასაღებია).
დიახ არა
8. დაწყებითი კლასის მასწავლებელს უყვარს წილადების ჩვენება მულტფილმებით, რომელიც სატელევიზიო პროგრამაში „მათემატიკური სამუშაოები“ გადაიცემა. მან
სკოლის ყველა მასწავლებლისთვის გადაიწერა მთელი პროგრამა. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა გააჩნია
რა შემთხვევაში
9.
მოსწავლე ინტერნეტში პოულობს ფოტოს, რომელიც ამერიკაში ვიკინგების (კოლუმბის ჩასვლამდე) ჩასვლის ინსცენირებას წარმოადგენს. რამდენადაც სკოლის სიმბოლოს ვიკინგი წარმოდგენს, ის
სკოლის ვებ-გვერდზე ათავსებს ამ
ფოტოს. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში (დამოკიდებულია იმაზე თუ რისი უფლებით არის ეს
ფოტო ინტერნეტში)
10.
მოსწავლე, რომელიც მულტიმედიურ მოხსენებას აკეთებს, გროლიერსის ენციკლოპედიის კომპაქტ-დისკიდან იწერს Quicktime პროგრამის კლიპის ასლს,
რომელზედაც ჩაწერილია კენედის სიტყვა “ჩვენ მთვარემდეც მივაღწევთ“. მასწავლებელი პროექტს სკოლის ლოკალურ ქსელში აქვეყნებს. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში (თუ არსებობს ნებართვა მასალის საგანმანათლებლო
მიზნებისთვის გამოყენების)
11.
სკოლამ შეიძინა ბეჭდვის სასწავლო პროგრამა და
ბიბლიოთეკაში მოათავსა. მას
მოსწავლეებს ურიგებენ და
სახლშიც ატანენ. დადგენილი წესების თანახმად, გაცემიდან ორი
კვირის გასვლის შემდეგ მოსწავლის სახლში დაინსტალირებულ პროგრამას შლიან. არის თუ არა
ეს დასაშვები?
დიახ არა
12. მოსწავლე, რომლიც მულტიმედიურ პროექტს ქმნის, ფრენკ ლოიდ რაიტის მიერ
დაპროექტებული შენობების ინტერნეტიდან გადმოტვირთულ საავტორო უფლებით დაცულ ფოტოებს იყენებს. ამ
პროექტს წარადგენს კალიფორნიის მოსწავლეთა მულტიმედიურ ფესტივალზე (და
სხვა ფესტივალებზე); აღნიშნავს, რომ
ეს პროექტი გაკვეთილზეა შექმნილი და
თავისი სკოლისთვის პრიზის სახით 1000 დოლარს იგებს. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა
13. ზემოაღნიშნული გამარჯვებული მულტიმედიური პროექტის მოსწავლის მასწავლებელი პროექტს განმანათლებელთა ხელოვნების კონფერენციაზე წარადგენს. კონფერენციაზე დასწრება 50 დოლარი ღირს,
მასწავლებელს კი, რამდენადაც იგი
პროექტის წარმდგენია, მასზე უფასოდ დასწრების უფლება ეძლევა. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა
14. ჯანდაცვის მასწავლებელი ფირზე იწერს სატელევიზიო კომედიის „Seinfeld“ ეპიზოდს პირადი ჰიგიენის შესახებ, რომელიც სურს მომდევნო კვირას კლასში გამოიყენოს. ადგილობრივი ტელევიზია არ აძლევს მას ნებართვას ეპიზოდის გამოყენებაზე და აცხადებს, რომ ეს საავტორო უფლებების კანონმდებლობის დარღვევაა. ტელევიზიის წარმომადგენლების პოზიცია გამართლებულია.
დიახ არა
15. მოსწავლეს მოაქვს დედამისის მიერ კომპანია Target-ის მაღაზიაში შეძენილი აუდიო დისკიდან კასეტაზე გადმოწერილი სახელმწიფო ჰიმნის ჩანაწერი. მისი ჯგუფის წევრს, კიდევ ერთ მოსწავლეს, ეს ჩანაწერი ციფრულ ფორმატში გადააქვს და ვიდეოდ გარდაქმნის. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა (სახელმწიფო
ჰიმნის განურჩევლად გამოყენება არ შეიძლება)
16. ერთი ნიჭიერი მოსწავლე MP3.com-დან იწერს პოპულარული რეპის MP3 ფორმატის აუდიო ფაილს მისი ჯგუფის მიერ შექმნილი ძალადობის საწინააღდეგო პროპაგანდის ვიდეოსთვის. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში (უნდა ინახოს რა უფლებებია მითითებული დისკზე)
17.
საშუალო სკოლა 25 დოლარად ყიდის ერთ-ერთი მოსწავლის გამოსაშვები საღამოს ვიდეო ალბომს, რომელიც მოხალისეებმა შექმნეს სკოლისთვის აღჭურვილობის შესაძენად საჭირო თანხის მოსაპოვებლად.. ალბომში გამოყენებულია პოპულარული მუსიკალური კლიპები. შემოსული თანხა მთლიანად სკოლას ხმარდება. მასში ჩამოთვლილია ინფორმაცია გამოყენებული სიმღერების შესახებ. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში
18. სკოლას შეუძლია პროგრამა KidPix-ის
მხოლოდ ერთი ასლის შეძენა. იგი მას
ბიბლიოთეკის კომპიუტერზე აყენებს და
მთელი დღის განმავლობაში ხელმისაწვდომს ხდის
ყველა მოსწავლისა და
ყველა კლასისთვის. მასწავლებლები იწერენ პროგრამას და
აყენებენ საკლასო ოთახების კომპიუტერებში მოსწავლეების სამუშაოს შეფასების მიზნით. ეს
დასაშვებია.
დიახ არა
19.
მასწავლებელმა შეფასების საკუთარი პროგრამა შექმნა. იგი
სხვა სკოლაში გადადის სამუშაოდ და
ავიწყდება ქსელიდან პროგრამის წაშლა. მის ძველ სკოლაში ყველა იწერს და იყენებს მის
პროგრამას . იგი სკოლას სასამართლოში უჩივის და
იგებს საქმეს. იგი
ალბათ სოლიდურ ფულად კომპენსაციას მიიღებს.
დიახ არა
20. მასწავლებელი, რომლის კომპიუტერიც მის
საკლასო ოთახში ჩართულია ინტერნეტ ქსელში, კონპანია AskMeThings-ს უხდის გადასახადს მხოლოდ ერთი
ინტერნეტ ანგარიშისთვის. მასწავლებელი ყველა მოსწავლეს აძლევს ინტერნეტით სარგებლობის უფლებას. ეს
დასაშვებია.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში (თუ ყველა მოსწავლე ერთ კომპიუტერთან მუშაობს, მაშინ დასაშვებია)
21. წინდახედული თანაშემწე მედიის სფეროში ყოველ კვირას იწერს გადაცემას „60
წუთი“ იმ
შემთხვევისთვის, თუ მასწავლებლებს დასჭირდებათ. აღნიშნული შეესაბამება მასალების კეთილსინდისიერი გამოყენების პრინციპებს.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში
22. კალიფორნიის უნივერსიტეტის კამპუსში პროფესორი აკეთებს ძვირადღირებული პროგრამის ასლებს, რათაყველა მოსწავლემ შეძლოს მისი
გამოყენება. იმ შემთხვევაში, თუ
საავტორო უფლებების მფლობელი უნივერსიტეტს სასამართლოში უჩივლებს, უნივერსიტეტი აუცილებლად წააგებს საქმეს.
დიახ არა
23. საავტორო უფლებების დაცვა აუცილებელია მაღალი ხარისხის ნამუშევრების შესაქმნელად.
დიახ არა გააჩნია რა შემთხვევაში (საავტორო უფლების დაცვას ხარისხთან კავშირი არ აქვს)
|
Комментарии
Отправить комментарий